Tuesday, February 14, 2012

2 Politics

Democracy, tu lahh yg kebanyakkan Org2 kita berpegang teguh, mahu menukar semua sistem, saya berkata, saya tk berpihak dr sape2 baik dr kerajaan mahupun Pembangkang, sudah byk yg kita lihatkan di kaca tv, parti lain saling menjatuhkan parti lain, revolusi sana, revolusi sini, what I'm trying to say is, what if semua tu tk penting, ya! semua ada baik dan buruk dia, tp kalau kita bersatu, pasti kita akan mencapai sesuatu yg selama ini kita tk pernah capai.

Ada hadis menyatakan islam bangun dr timur, tapi apa yang kita di timur buat? saling jatuh-menjatuhkan sesama sendiri, sesama islam mengugut utk memukul, saudara islam yang lain, bergaduh sana, bergaduh sini, semata-mata mempertahankan parti politik masing2, cuba kita renungkan, kenapa kita terlalu obses dlm dunia politik yang tidak berunsurkan keislaman? Sudah terang lagi bersuluh, kita sendiri dpt lihat macam mana pergolakkan antara Politk di negara kita ini, bagaimana ahli2 bn, yang ada cuba nk memukul org yg menurunkan bendera. Bagaimana pulak org Islam yg minum arak, berzina, bergaduh sesama sendiri, kenapa tindakkan ke atas mereka tidak di ambil, kenapa kita mesti serahkan semua tu kpd badan keislaman? Senyap dan berfikir sejenak. Tak malukah kita, orang2 diluar sana melihat kita post2 vidio dlm youtube, ttg apa berlaku di negara kita, ttg pergolakkan politik yang berlaku di negara kita? percayalah orang2 yahudi laknatullah sedang bergelak ketawa melihat karenah kita.

Pada saya, pergaduhan antara BN dan PKR harus berhenti, hentikan saling jatuh- menjatuhi antara satu sama lain, dr kita bersusah payah, cuba memecahkan malaysia yg serba aman ini, kepada dua pihak yang berlainan ideologi, dr kita cuba untuk menuntut hak kebebasan rakyat, lebih baik kita cuba utk bersedia utk hari yang mendatang, iaitu kemunculan Dajal yang akan memecah belahkan lagi umat RasulAllah. Dari berjuang utk mendapatkan hak rakyat, lebih elok kita berjuang utk mnyatukan Umat islam di Malaysia, kita kuatkan Islam di negara kita, mula bangun dr permainan yahudi laknatullah ini..

Pegaduhan serta pergolakkan idiologi dlm politik ini, harus berhenti dengan segera, kalau semua umat islam nak bergaduh dlm politik, siapa yang nak menegakkan islam, dan percayalah, kalau kita terlalu leka dengan semua ini, org israel tidak akan teragak-agak utk masuk campur dan memecahbelahkan umat islam, dengan terus menerusnya, Kita di kurniakan Allah Nikmat utk berfikir, jadi gunakan lah ia dengan baik!

No comments: